«Довідка про турботу» як інструмент економії на сім’ях з дітьми
На початку серпня цього року було зареєстровано законопроект № 3205 , який передбачає встановлення додаткових умов для отримання допомоги при народженні дитини. Зокрема передбачається, що для отримання цієї допомоги родина в якій народилася дитина має надати спеціальну довідку про те, що для дітей в сім’ї забезпечені .
Ідея вести щось подібне вже давно літає в головах можновладців і вона цікава тим, що завдяки цьому можна зробити процедуру отримання допомоги із складної, яка є зараз на надважке завдання для сімей. А відповідно зекономити значну кількість коштів, які люди просто не зможуть отримати враховуючи всі ці нововведення.
Потрібно зазначити, що навіть на сьогодні, коли здавалось би у Законі «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» все досить просто прописано люди стикаються з величезною кількістю проблем. Це і необхідність надання довідок про те, що за адресою проживання одного із подружжя ця особа не отримує допомоги, це і проблеми із отриманням довідки про склад сім’ї, це і проблеми із отриманням допомоги у випадку якщо особа тимчасово перебуває за межами України…. І це далеко не повний список проблем з якими стикаються люди при оформленні допомоги сьогодні.
А введення необхідності подачі додаткової довідки, яка вражає своєю неоднозначністю може спричинити величезні проблеми для усіх хто буде подавати документи для її отримання. Так, для того щоб отримати таку довідку необхідно буде довести, що родина забезпечує повноцінне утримання та виховання своїх дітей , яке включає в себе забезпечення необхідним житлом, одягом, харчуванням, регулярного відвідування середніх навчальних закладів, проведення регулярних медичних обстежень (лікування), тощо.
Яким чином буде визначатися належність забезпечення одягом, харчуванням, житлом та іншого відкритого списку умов, які до речі можна доповнити будь-чим, залишається невідомим і найскоріше буде вимірюватися «настроєм» перевіряючої особи. Деякі з цих умов можуть навіть більше залежати від держави, а не від людини. Для прикладу, якщо держава не забезпечує відповідну кількість вакцин, що є не рідкістю в Україні, то відповідно родина не зможе зробити щеплення для усіх своїх дітей, і зрозуміло, що це буде підставою для неотримання цієї довідки. Інший приклад: держава внаслідок своїх реформ «покращення» зменшила кількість медичних чи навчальних закладів на певних територіях, внаслідок чого для родини із дітьми стає надзвичайно проблематичним проходження усіх періодичних медичних оглядів, це також може стати причинами невидачі такої довідки. Таких прикладів можна навести дуже багато.
Небезпечним також є те, що законопроект зобов’язує органи соціального захисту проводити перевірки як матеріального стану сімей так і умов для виховання, перетворюючи ці органи на певний каральний механізм, з яким буде стикатися кожна родина, яка отримує допомогу. І якщо до сьогодні ці органи мають лише право перевіряти тільки матеріальний стан родини, то завтра кожна родина буде проходити цю перевірку, яка буде навіть більш ретельною, оскільки буде перевірятися також умови виховання.
Для мене є очевидним що ці зміни нічого доброго не принесуть, а стануть ще одним важелем тиску і контролю зі сторони держави на людину і звісно джерелом економії бюджетних коштів. Про масштаби корупції із видачею цієї довідки і здійсненням перевірок я навіть не говорю. Але найбільш прикро, що ці зміни найсильніше вдарять не по тим, родинам, які мають достатньо коштів для свого життя, а саме по незабезпеченим родинам, яким буде дуже складно доводити органам соціального захисту, що вони все ж таки спроможні і мають умови для виховання своїх дітей. http://www.i-law.kiev.ua/?p=861
|